Науково – теоретична база досвіду

Науково – теоретична база досвіду
Мета навчання іноземної мови учнів полягає у формуванні комунікативної компетенції, яка в свою чергу є основою комунікативного підходу у вивченні іноземних мов. Але склалося так, що цей метод  виникає в контексті історичного розвитку таких методів як граматико-перекладного, прямого, аудіолінгвального та аудіовізуального. І не дивлячись на недоліки цих методів, кожен з них був актуальним у свій час та слугував основою для виникнення та розвитку наступного.
Підсумовуючи аналіз усіх вищезазначених методів необхідно зазначити, що в усі часи люди прагнули до живого спілкування, а мова в свою чергу є безпосереднім засобом для розширення кордонів комунікації.
Дослідженням комунікативного методу займалися такі вчені як Р. Ленгс, У. Літлвуд, Г. Е. Піфо, О. О. Леонтьєв, Є. І. Пассов, С. Ю Ніколаєва,  А. А. Миролюбов, та інші.
Є. І. Пассов вважав, що навчання потрібно організовувати так, щоб воно було подібне процесу спілкування. В цьому і полягає головна мета комунікативності.
Вчена С. Ю. Ніколаєва зазначає, що суть комунікативного методу у його діяльнісному характері навчання. В свою чергу рольові ігри, проблемні ситуації та вільне спілкування вона вважає засобами реалізації конкретних навчальних завдань.
Комунікативний метод слугує розвитку усіх мовних навичок учня: аудіювання, читання, письма та говоріння. Його використання не є відмовою від вивчення лексики та граматики, а просто ставить на перше місце задачі комунікації.
Навчаючись за даним методом учні вдосконалюють комунікативну компетенцію, тобто здатність використовувати мову в залежності від конкретних ситуацій мовлення.
Виділяють 4 основні принципи комунікативного методу навчання:
- діяльнісний характер заняття;
- спрямованість на формування мовних навичок в учнів;
- гуманістичність;
- зацікавленість.
Найважливішими в навчанні за комунікативним методом є автентичні матеріали.
При використанні даного методу вчитель не є домінантним, він тільки допомагає та заохочує учнів взаємодіяти між собою та спілкуватися. На уроці вчителем має створюватися дружелюбна та комфортна атмосфера, яка є дуже важливою для невимушеного обміну думками, поглядами чи почуттями учнів. Також вчитель не має забувати про сором’язливих учнів, адже в наш час дуже важливим є особистісно-орієнтоване навчання.
Отже, комунікативний метод можна назвати основним при вивченні іноземної мови, оскільки основна функція мови – комунікативна.

Комментариев нет:

Отправить комментарий