Практична частина

Практична частина

Комунікативний метод допомагає одночасно розвивати усі мовні навички учнів, адже лексика, граматичні структури та сталі вирази подаються учневі вчителем в контексті ситуацій із життя, які сприяють швидшому та міцнішому запам’ятовуванню.
Багато вчених-методистів вдаються до дискусій щодо можливості подачі граматичних структур використовуючи комунікативний метод. Але практика доводить, що таку задачу можливо реалізувати шляхом використання підстановчих таблиць.
Так, наприклад, під час вивчення теми «Зовнішність» учням може бути запропонована наступна таблиця, використовуючи яку, учні матимуть змогу зробити опис своєї зовнішності чи зовнішності когось іншого.
I, We, You, They
have
got
short/long
hair.
dark/fair
big/small
nose.
He, she, it
has
blue/green/brown
eyes.
red/rosy
lips.

У своїй роботі я використовую численні ігрові елементи, які допомагають внести пожвавлення в заняття та ще більше мотивують учнів до вивчення англійської мови. Під час ігор можна застосовувати індивідуальну, парну або групову (командну) роботу. Усі ці форми роботи дозволять вчителю врахувати індивідуальні особливості кожного з учнів.
Так наприклад, словникові ігри допомагають оволодіти новою лексикою, повторити та закріпити вже пройдену лексику за темою. Для відпрацювання та закріплення нової лексики може використовуватися гра «Склади слово». Існує декілька варіацій такої гри: коли учні мають відтворити розірвані слова за якомога коротший час або поставити переплутані букви в правильному порядку так, щоб вийшло слово. Потім учням пропонується із поданими словами скласти словосполучення або цілі речення. Наступним етапом може бути створення діалогів із використанням створених учнями фраз та речень.
Доцільним буде провести гру «Make up the sentense». Учні стають в коло кидають один одному м’яч називаючи при цьому слово за темою, що вивчається. Учень, який зловив м’яч має придумати речення із поданим словом.
Вивчаючи тему «Я, моя сімя та друзі» учням можна запропонувати текст в якому подано лише початок речень, які потрібно доповнити інформацією про себе.
Молодші школярі дуже полюбляють гру «Mime game» або ще, як вони її називають, «Крокодил». Один з учнів обирає зображення або певний предмет за темою, що вивчається та намагається без слів продемонструвати загадане слово. Завдання решти класу вгадати слово за допомогою запитань використовуючи граматичну структуру «Is it …?». Така гра розвиває уяву та  усне мовлення.
Також ця гра застосовується не тільки для загадування певних слів, а й дій також. Так, при вивчені теми «Відпочинок та дозвілля» учень може продемонструвати, як він ходить до магазину за покупками, а інші за допомогою запитань типу «Are you …?» вгадуватимуть яку ж дію загадав учень.
Гра «Smart cube» викличе не менше зацікавлення у школярів. Учні кидають по черзі ігровий куб з написаними на ньому запитаннями, знову ж таки, що стосуються тематики уроку та намагаються дати якомога точнішу відповідь на них.
Зокрема учням можна запропонувати вгадати слово за описом. Опис певного предмету чи явища може давати як вчитель так і самі школярі. Таку гру можна використовувати при вивченні тем «Людина», «Помешкання», «Природа і навколишнє середовище», «Школа», «Тварини» та ін. Одним із етапів такої гри може бути розфарбовування вже відгаданих слів за допомогою опису кольорів предметів, адже всі діти обожнюють малювати. Така вправа є ефективним засобом розвитку творчих здібностей учнів, а також допомагає прищеплювати естетичні смаки.
Гру «Yes or No» можна використовувати для активізації лексичних одиниць. Вчитель дає установку вибрати з певного ряду слів ті, що стосуються теми уроку. Так, вивчаючи тему «Харчування» можна запропонувати учням назвати корисні для здоров’я продукти або ж навпаки.
Розвиток комунікативних та творчих здібностей передбачає також розвиток акторської майстерності.
Так, при вивченні теми «Подорож» учням можна запропонувати наступні ситуації:
1. «You’ve got a guest. You are showing some places of interest in your town to him/her. Your guest can ask you some questions.»
2. «You are going somewhere and some people are asking you the way. You are answering their questions»
3. «You are a guide. Meet some tourists and tell them about the city.»
Для більшої зацікавленості та мотивації учнів до спілкування вчитель може заздалегідь підготувати малюнки, що сприятимуть розвитку уяви. Також важливим є подання сталих фраз та готових лексико-граматичних структур, за допомогою яких учням буде набагато легше відтворити ситуацію.
Можна дати волю фантазії учнів запропонувавши їм лише ситуативні малюнки. Наприклад, вивчаючи теми «Покупки» та «Харчування» наступні малюнки дозволять розіграти певні ситуації.



     

Інсценуючи в діалогах певні ситуації з життя учні розвивають свої творчі здібності та уміння виразно і красиво говорити, а також краще засвоюють мовні звороти та структури.
Вивчаючи тему «Охорона здоров’я» учні отримують картки з назвами хвороби і в парах розігрують ситуацію «A visit to the doctor».
Приклад картки для учня:
You would like to visit a doctor because you have health problems (a sore throat, a bad cold, etc.). You need the doctor’s advice.
The doctor will ask you some questions. Don’t forget to ask the doctor:
– what you should do to be healthy;
– when you will visit the doctor again.
Remember to: be active and polite; get the needed information by asking questions; talk for 1,5–2 minutes.

Після складення діалогів для підведення підсумків учні заповнюють наступну таблицю:
Name
Illness
Doctor’s advice




На мою думку прийом «Мікрофон» або «Інтерв’ю» також має місце при роботі над розвитком комунікативних здібностей учнів. Під час діалогічного мовлення учень отримує певну інформацію, яка необхідна йому для виконання подальших завдань.
Такий прийом може застосовуватися як при парній так і груповій роботі. Учні діляться на команди, кожній із команд надається текст із пропущеною інформацією, яку вони мають отримати за допомогою запитань для команди-суперника. Виграє та команда, яка найшвидше відтворить текст.
Дискусія також сприяє розвитку комунікативної компетенції. Вчителем може поставитися розгорнуте питання, а учні повинні дати найбільш повну відповідь. Наприклад, вивчаючи тему «Природа і навколишнє середовище» учням пропонується дискутивне запитання «What would you like to do in order to improve the ecology of your town?». Учням дуже подобається відчувати себе важливими у вирішенні подібного типу завдань, адже саме в такий спосіб вони можуть проявити свою креативність та здібність мислити.
Для постановки подібних запитань на допомогу вчителю прийдуть наступні структури «What do you think of ...?», «How do you find ...?», «How do you feel about . ?», What would you say to … ?».
На уроках домашнього читання після подання певного уривку тексту учням можна запропонувати придумати його кінцівку або спробувати зробити передбачення щодо розвитку подій. Після «учнівських передбачень» текст може бути дочитаний і тоді учням буде ще цікавіше, бо ж існує вірогідність того, що хтось із учнів вгадав чим закінчиться певна ситуація.
Учні середньої та старшої ланки полюбляють завдання «А що якби…». Із назви самого завдання стає зрозумілим, що учням подається ситуація яку потрібно вирішувати. Або натомість фрази «А що якби…»  вчитель вивішує на дошці напис прислів’я за темою уроку та пропонує учням зробити його тлумачення. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий